W XXI wieku ludzie mają setki konkurencyjnych firm do wyboru, dlatego większość działalności walczy o pozyskanie każdego klienta. Jednak kuszące reklamy, atrakcyjne oferty, czy najwyższej jakości produkty nic nie zdziałają, jeśli obsługa zrobi złe wrażenie na kliencie. Oczekiwania co do pracowników stają się coraz wyższe, dlatego osoby mające bezpośredni kontakt z klientem muszą być przygotowane na wszystko. Każdego pracownika wyróżni ukończenie kursu obsługi klienta, udokumentowane pracodawcy.
Obsługa klienta – szkolenie, które zapewnia pracę
Po zapisaniu na kurs z profesjonalnej obsługi klienta, każdy może spodziewać się wielu możliwości pracy. Celami szkolenia jest zapewnienie kursantom umiejętności bezstresowej rozmowy i asertywnego zachowania nawet z wieloosobowymi grupami klientów. Ważnymi umiejętnościami, które można nabyć na szkoleniu, są także:
- kontrola własnych emocji,
- odpowiedni dobór słownictwa i tonu głosu w zależności od klienta,
- odporność na wywieranie presji, groźby i manipulację ze strony rozmówcy,
- zachowanie pozytywnego nastawienia, niezależnie od sytuacji.
Ponadto, kursanci poszerzają swoją motywację do pracy i chęci do samorozwoju. Warto też, aby pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientem, umieli udzielić pomocy osobom niepełnosprawnym. Ludzie bardzo przychylnie patrzą na osoby, które potrafią udzielić pomocy niepełnosprawnemu. Dlatego też na szkoleniu z obsługi klienta przekazywana jest wiedza na temat obsługi tej grupy klientów.
Jak wygląda kurs obsługi klientów?
Po wprowadzeniu grupy w tematykę szkolenia, przeprowadzony zostaje test weryfikujący wiedzę kursantów. Uzyskanie niskiego wyniku nie niesie za sobą żadnych konsekwencji, bowiem ma on na celu jedynie zbadanie potrzeb edukacyjnych grupy szkoleniowej. Po zbadaniu poziomu wiedzy przyszłych konsultantów, kurs zostaje rozpoczęty lekcjami o podstawach skutecznej komunikacji. Przekazywana wiedza jest uniwersalna i można jej używać zarówno w rozmowie z klientem, jak i w prywatnych konwersacjach. Następnie kursanci dowiadują się, jak dostosować rozmowę do stanu emocjonalnego i typu osobowości klienta, tak aby skutecznie udzielić mu pomocy. W następnej części szkolenia przedstawione zostaną utrudnienia, jakie mogą wystąpić w pracy z klientem, oraz sposoby radzenia sobie z nimi. Dlatego takie szkolenie jest bardzo przydatne, by obsługa klienta była na jak najwyższym poziomie.
Jednak to praktyczna wiedza jest tym, czego wymaga obsługa klienta. Szkolenie, w ostatnim etapie wykładów, pokaże wszystkim uczestnikom kursu, jak używać zdobytej wiedzy w praktyce, tak aby 8 godzin lekcyjnych nie poszło na marne. Całość zakończy się kolejnym testem wiedzy, a także podsumowaniem wiadomości, dzięki czemu grupa zyska pewność co do nabytych umiejętności.
Dowiedz się, jak wygląda kurs elektryka od podstaw oraz o kursie skiturowym dla początkujących.
Lepiej tego ująć nie można. Przeczytajcie