Obowiązki kierownika sali w restauracji

Kierownik sali w restauracji

Obsługa w restauracji i jej jakość w dużej mierze zależy od profesjonalizmu jaki posiada kierownik sali w restauracji, który powinien posiadać na tym stanowisku konkretne, a zarazem wszechstronne cechy. Obowiązki kierownika sali w restauracji nie dotyczą jednak jedynie kierowania całym zespołem. Są one o wiele bardziej obszerne i równie odpowiedzialne.

Kierownik sali w restauracji – umiejętności

Osoba, która zarządza salą w restauracji powinna posiadać szereg kompetencji, dzięki którym jego praca będzie efektywna oraz skuteczna. Podstawowymi oraz niezbędnymi cechami będą na pewno zdolności komunikacyjne. Wiążą się one, oczywiście, z nadzorowaniem prac całego zespołu, który powinien wiedzieć, co ma robić, kiedy i jakie ma obowiązki. Czasami będzie potrzebna również motywacja lub umiejętność rozmowy na tematy niezwiązane z pracą. Każdy pracownik powinien czuć się dobrze w miejscu pracy tak, aby z chęcią wykonywał swoje obowiązki.

Obsługa w restauracji wiąże się przecież z rozmowami z wieloma różnymi ludźmi. A jednym z czynników przyciągających klientów jest uprzejmy i zadowolony personel. Praca w restauracji wiązać się może również z nieprzewidzianymi sytuacjami. Będą wymagały one dużej ilości cierpliwości oraz opanowania. Opisane dotychczas obowiązki oraz cechy kierownika restauracji związane są z nieco pobocznymi, choć bardzo ważnymi kompetencjami personalnymi.

Podstawowe obowiązki jakie ma kierownik sali w restauracji

Oprócz kierowania, motywowania i nadzorowania prac całego zespołu, kierownik sali w restauracji posiada również obowiązki, które nie są związane z pracą z ludźmi. Obsługa w restauracji wymaga nie tylko wszechstronnych umiejętności, lecz również wiedzy oraz doświadczenia. Niezwykle ważnym elementem związanym z zarządzaniem restauracją jest kontrolowanie stanu magazynu, w którym nie powinno niczego zabraknąć. Dlatego też utrzymywanie dobrego i regularnego kontaktu z dostawcami oraz podwykonawcami sprawia, że restauracja funkcjonuje bez problemów na najwyższym poziomie. Po raz kolejny należałoby zwrócić uwagę na konieczność posiadania umiejętności komunikacyjnych przez kierownika sali w restauracji. Takie miejsce jak restauracja powinno zachowywać wszelkie zasady BHP oraz wymogi sanepidu nie tylko ze względu na kontrole, lecz na obsługiwanych gości.

Podsumowanie

Kierownik sali w restauracji jest odpowiedzialny za to, aby restauracja spełniała wszelkie warunki bezpieczeństwa. To samo dotyczy kontroli jakości wykonanych potraw, podczas której niezbędna jest współpraca z szefem kuchni. Piękny wystrój wnętrza oraz dobra atmosfera panująca w restauracji to również duża zasługa kierownika sali w restauracji.

Dowiedz się więcej na temat systemów gastronomicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *