Obowiązki kierownika sali w restauracji

obsługa w restauracji i jej jakość w dużej mierze zależy od profesjonalizmu kierownika, który powinien posiadać na tym stanowisku konkretne, a zarazem wszechstronne cechy. Obowiązki kierownika restauracji nie dotyczą jednak jedynie kierowania całym zespołem. Są one o wiele bardziej obszerne i równie odpowiedzialne.

Umiejętności kierownika sali w restauracji

Osoba, która zarządza salą w restauracji powinna posiadać szereg kompetencji, dzięki którym jego praca będzie efektywna oraz skuteczna. Podstawowymi oraz niezbędnymi cechami będą na pewno zdolności komunikacyjne. Wiążą się one, oczywiście, z nadzorowaniem prac całego zespołu, który powinien wiedzieć, co ma robić, kiedy i jakie ma obowiązki. Czasami będzie potrzebna również motywacja lub umiejętność rozmowy na tematy niezwiązane z pracą. Każdy pracownik powinien czuć się dobrze w miejscu pracy tak, aby z chęcią wykonywał swoje obowiązki.

Obsługa w restauracji wiąże się przecież z rozmowami z wieloma różnymi ludźmi. A jednym z czynników przyciągających klientów jest uprzejmy i zadowolony personel. Praca w restauracji wiązać się może również z nieprzewidzianymi sytuacjami. Będą wymagały one dużej ilości cierpliwości oraz opanowania. Opisane dotychczas obowiązki oraz cechy kierownika restauracji związane są z nieco pobocznymi, choć bardzo ważnymi kompetencjami personalnymi.

Podstawowe obowiązki kierownika sali w restauracji

Oprócz kierowania, motywowania i nadzorowania prac całego zespołu, kierownik sali posiada również obowiązki, które nie są związane z pracą z ludźmi. Obsługa w restauracji wymaga nie tylko wszechstronnych umiejętności, lecz również wiedzy oraz doświadczenia. Niezwykle ważnym elementem związanym z zarządzaniem restauracją jest kontrolowanie stanu magazynu, w którym nie powinno niczego zabraknąć. Dlatego też utrzymywanie dobrego i regularnego kontaktu z dostawcami oraz podwykonawcami sprawia, że restauracja funkcjonuje bez problemów na najwyższym poziomie. Po raz kolejny należałoby zwrócić uwagę na konieczność posiadania umiejętności komunikacyjnych przez kierownika. Takie miejsce jak restauracja powinno zachowywać wszelkie zasady BHP oraz wymogi sanepidu nie tylko ze względu na kontrole, lecz na obsługiwanych gości. Kierownik jest odpowiedzialny za to, aby restauracja spełniała wszelkie warunki bezpieczeństwa. To samo dotyczy kontroli jakości wykonanych potraw, podczas której niezbędna jest współpraca z szefem kuchni. Piękny wystrój wnętrza oraz dobra atmosfera panująca w restauracji to również duża zasługa kierownika restauracji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.